Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden
1. Boekingen

Wilt u als opdrachtgever dat Vrolijke Smoeltjes (lees opdrachtnemer) bij u op locatie de schmink en/of tattoo’s verzorgt? Stuur dan een email naar info@vrolijkesmoeltjes.nl. U vermeldt hierin duidelijk het evenement, het adres, het aantal verwachte kinderen, datum en het gewenste tijdstip en overige wensen. Een emailadres is verplicht. Indien u telefonisch contact wenst, kunt u uw telefoonnummer vermelden. Opdrachtnemer streeft ernaar om binnen twee werkdagen te reageren op uw aanvraag met het aanbieden van een offerte. Deze offerte heeft een geldigheidsduur van vier weken na dagtekening. Wanneer opdrachtnemer in die periode geen bevestiging van u heeft ontvangen voor het gebruik maken van de geboden diensten, is opdrachtnemer vrij om in te gaan op andere aanvragen. Nadat opdrachtnemer van u een bevestiging heeft ontvangen op de gestuurde offerte, ontvangt u een officiële factuur. Hiermee is uw opdracht definitief geboekt.

2. Betaling

Particuliere opdrachtgevers dienen het afgesproken bedrag, vermeld op de factuur, direct na afloop van het evenement te overhandigen aan de opdrachtnemer. Het is ook mogelijk om dit uiterlijk 48 uur voor aanvang van het evenement over te maken op de rekening.
Bedrijven dienen het afgesproken bedrag uiterlijk tien werkdagen voor aanvang van het evenement over te maken op het rekeningnummer. Het is niet mogelijk de factuur van BTW te voorzien.
Kunt u uitsluitend contant betalen dan dient u dit bij het accepteren van de offerte aan te geven. U kunt dan tijdens het evenement het afgesproken bedrag te overhandigen.

4. Tarieven

De op de site vermelde tarieven zijn inclusief BTW en reiskosten, binnen een straal van 20 km rondom Berlicum. Buiten deze straal zijn wij genoodzaakt kilometerkosten in rekening te brengen. Wij rekenen hierbij het totaal aantal
km x €0,30.
Indien bij aanvang van het evenement meer kinderen aanwezig zijn dan is afgesproken en vermeld op de factuur, berekenen wij €3,- per kind extra.
Zijn er bij aanvang van het evenement minder kinderen aanwezig dan is afgesproken en vermeld op de factuur, dan wordt het aantal kinderen dat is vermeld op de factuur in rekening gebracht.
De Vrolijke Smoeltjes hebben het recht om kosten en tarieven te bepalen.

8. Tijden

De opdrachtnemer is aanwezig volgens de afgesproken tijd. Indien de opdrachtnemer door onvoorziene omstandigheden later aanwezig is, zal de afgesproken duur van de opdracht aangehouden worden.

9. Materialen

Opdrachtnemer verzorgt zelf de benodigde materialen voor de opdracht. Opdrachtnemer vraagt
aan opdrachtgever om een ruime tafel om de materialen op te plaatsen (eettafel, bartafel of iets dergelijks) en één of twee hoge stoelen. Indien opdrachtgever deze niet beschikbaar kan stellen, overleg dit dan vooraf met opdrachtnemer. Ook moet het voor opdrachtnemer mogelijk zijn om schoon kraanwater te pakken en vervuild schminkwater weg te gooien (dit mag in de gootsteen).

10. Annulering/wijzigen

Particuliere opdrachtgevers kunnen tot 48 uur voor aanvang van het evenemente hun definitieve boeking wijzigen of verplaatsen. Indien u het aantal kinderen wilt wijzigen, doet u dit uiterlijk 24 uur voor het evenement. Wilt u de datum verzetten door omstandigheden (denk hierbij aan bijvoorbeeld ziekte van de jarige) neemt u dan zo spoedig mogelijk contact op met de Vrolijke Smoeltjes.
Bij bedrijfsevenementen hanteert de opdrachtnemer een periode van tien werkdagen voor aanvang van het evenement waarin de boeking opgezegd, al dan niet gewijzigd kan worden. Indien u uw boeking buiten de gestelde termijn opzegt, is opdrachtnemer genoodzaakt 50%  in rekening te brengen. In geval van ziekte, ongeval of overlijden van de opdrachtnemer, haar familielid of dierbare, heeft opdrachtnemer het recht om de opdracht op elk moment te annuleren. Opdrachtnemer zal opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk telefonisch of per email op de hoogte brengen. Opdrachtnemer zal in overleg met opdrachtgever, er alles aan doen om op zoek te gaan naar een vervangende oplossing om de dag voor opdrachtgever toch zo prettig mogelijk te laten verlopen.

11. Hygiëne

De Vrolijke Smoeltjes vinden het belangrijk om altijd hygiënisch te werken. Vieze smoeltjes en snotneuzen worden door ons gereinigd met vochtige doekjes. Wij werken met Dettol om mogelijke onderlinge besmetting te voorkomen. Bij het plaatsen van glittertattoo’s wordt reiniging- alcohol gebruikt om de huid te reinigen. Na iedere opdracht worden al onze materialen grondig gereinigd.
Het is belangrijk dat de schmink op de dag van aanbrengen weer verwijderd wordt. Wij raden ten zeerste af dat kinderen met de schmink op de huid gaan slapen of enkele uren in de brandende zon lopen. Voor het reinigen van de huid adviseren wij het gebruik van washandjes met lauwwarm water of vochtige doekjes. Eventueel kunt u milde huidreiniger gebruiken.
De producten waarmee wij werken zijn van hoogwaardige kwaliteit en wij streven ernaar dat de schmink zo eenvoudig mogelijk te verwijderen is. Sommige kleuren bevatten echter meer pigment en deze kunnen een gloed achterlaten op de huid. Het is niet nodig deze gloed te proberen te verwijderen. Dit levert alleen een pijnlijke huid op. De gloed zal de volgende dag vanzelf verdwenen zijn. Onze materialen leveren voor zover bij ons bekend geen huidproblemen op. Mocht het zo zijn dat een kind na het schminken last heeft van jeuk of een branderig gevoel van de huid, verwijder de schmink dan direct. Vrolijke Smoeltjes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele allergische reacties.
Glittertattoo’s blijven in principe drie tot vijf dagen zitten. Dit kan langer, maar ook korter zijn. Dat is namelijk afhankelijk van de plaats van de tattoo, het huidtype en de verzorging van de tattoo. De tattoo verdwijnt vanzelf. Wilt u deze toch verwijderen, gebruikt u dan geen alcohol of nagellakremover. Smeert u de tattoo ruimschoots in met babyolie, olijfolie of een vette creme en laat deze een aantal minuten intrekken. Het wrijven met een puff-spons helpt ook.

12. Aansprakelijkheid

Vrolijke Smoeltjes/opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig letsel of schade aan goederen of personen die direct of indirect wordt veroorzaakt door toedoen van haar activiteiten, tenzij deze wordt veroorzaakt door grove schuld of nalatigheid van de opdrachtnemer.

Comments are closed